Skip to main content

檢測兒童指甲油

  • 2017.01.16

呢D五顏六色的兒童指甲油,睇落去好CUTE好得意,但咪當佢係玩玩下嘅玩具,始終係搽上手指甲,同樣應該符合化妝品嘅規定,家長幫小朋友選擇呢D產品千萬不要掉以輕心。

今次消委會搜集咗市面上13個型號的兒童指甲油,包括8個獨立支裝,同5個套裝型號,檢測它們的化學成分和衞生情況。

測試發現,有3款套裝樣本檢出致癌物苯。

2款樣本屬微量水平。但有1款套裝的兩支指甲油,苯含量高於歐洲化學品管理局針對玩具及部件中5ppm的上限規定

苯具有揮發性,會經由呼吸吸入,可能會刺激皮膚、眼睛和呼吸道,和癌症、貧血有關,公眾應盡量避免接觸。

除了苯,塑化劑DBP同樣是化妝品禁用成分,這種物質有干擾內分泌,具生殖毒性、免疫力毒性和神經毒性等潛在危險。

13個型號中,發現1個套裝型號的兩款指甲油,DBP的含量遠高於100ppm,本會建議停用有關型號。

另外,5款型號檢出可致敏防腐劑MIT和CMIT,有機會令兒童產生皮膚過敏反應。其中1款套裝的兩支指甲油,MIT含量稍高於內地和歐盟0.01%的上限規定。

另1款獨立支裝指甲油更同時檢出MIT和CMIT,含量超出0.0015%的上限規定。

有9個型號檢出甲醇,有1款檢出少量微生物,但均未有超標。

提提大家,避免讓有吮手指習慣的兒童搽指甲油,因為這些產品較易剝落或磨蝕,容易令小朋友誤吞指甲油薄膜碎屑,尤其是部分型號會配合套裝內的貼紙和閃石一併使用,同樣可能增加兒童誤吞異物的機會。睇睇消委會其他小貼士

消委會建議:

  • 水性指甲油一般需數分鐘才乾透,避免兒童在期間捽眼或拿取食物。
  • 減少使用次數和時間,盡可能卸除指甲油後才進食。
  • 搽指甲油時,保持空氣流通,遠離火種。如皮膚出現痕癢或紅疹,應立即停用。

總之,爹D媽咪幫我地揀兒童指甲油時,記住睇清楚成分標籤呀。
想我地玩得開心又安全,記得留意483期《選擇》月刊啦!